Thursday, December 31, 2009

Argh! I just missed the opportunity to earn a 1.5 times pay just because I forgot tml is FRIDAY!!! I keep thinking that tml is SAT and I am going sentosa tml... ZZzzzz.... Thanks lah... There goes my pay...

Anyway... It's new year's eve... I shall blog about happy events instead of angry ones... haha... this year... I am counting down at home... that's pretty pathetic... but somehow... as I grow older... festive seasons dosen't mean as much as before... In the past... if someone forgets my birthday... I might be quite sad... and I remember it's very silly of me one year that my family could not get a cake for my birthday and I cried... -_-''' Now... even if anyone forgets my birthday... I find it ok... no cake? Fine... haha... Same goes for chinese new year... in the past new year always means new clothes and pretty dress... but now... the rxn would be... New Year? Huh... have to go shopping again... haiz... Same goes for new year... in the past i use to love count down... but now... 3, 2, 1! Happy new year.... *handshake* *a hug* say goodbye... yah...

回顾这一段完美的人生(2009):

今年不是我风光的一年
走过大大小小的路
经历大大小小的挫折
至今有些还无法平复
当然的
今年也因为不风光
所以也让我看到了自己的软弱
自己不为人知的一面
我做了一个自己在从前都觉得自己不会是的那种人

2009 给了我一上了一个宝贵的人生课
让我感觉在今年以前 我都活在自己的世界里
自己那完美的世界里

2009 让我犯了人类的七大罪名
Extravagance (奢华)
Greed (贪污)
Acedia (忽略)
Despair (不满)
Warth (愤怒)
Envy (嫉妒)
Pride (自尊)

以前我不在乎奢华享受
只想安安分分的过日子
虽然觉得我拥有的不多
但不觉得缺了什么
但现在不一样了
我想要的我会想办法得到
明明不缺什么
但想要更多
名牌货 看上眼了
冒牌货 歧视了
可能是因为长大了吧

贪污 我可能改善了吧
我没有以前那样贪污的念头
嗯 这是好事
也应该是我今年唯一的好事

我今年忽略的人实在太多了
明知道被忽略的感觉是什么
但还是无法不经意的忽略了别人
现在关系僵了
话也无从说起
那句我一直想说的道歉也说不出口了
我忽略了家人的关心感受
我忽略了朋友对我的好意

今年我不满的事情实在太多了
说个两天也说不完吧
我不满家人对我的不了解
但现在我知道他们才是最了解我的人
我不满朋友对我的忽略
但现在的我知道她们并没有想要这么做
她们并不是没有敞开胸怀的接受我
而是我自己没有敞开胸怀的接受她们

今年令我愤怒的事情也很多
我愤怒自己不重用
愤怒自己的愚蠢 自己的自私
我愤怒家人对我没有信心
愤怒他们这样的贬低我

我不相信人没有嫉妒心
以前的我 有嫉妒心 但是良性的嫉妒
今年的我 也有嫉妒心 但是恶性的
我今年的嫉妒心真的让我看清楚我邪恶的那一面
那样恐怖的我 我是第一次看见
这嫉妒让我觉得我很坏 很邪恶
我不想再面对着样的我了
它让我觉得以前的我根本就在演戏
让我觉得真正的我不是善良 好相处
而是邪恶有动机 随时会在你背后捅你一刀的那种人
我真的无法相信我既然会是这一种人

每个人都有自尊 我当然也有
我今年因该没犯这样的罪吧
有也不记得了

所以2009
我虽然痛恨这一年
因为它带给我的痛苦很难忍受
但我也要感谢2009
它让我看清我的世界不是只有我一个
我的世界不是完美无缺
它让我看清我并不单纯
让我上了宝贵的课

不要再见了2009
也谢谢你给我18年一帆风顺的人生起一个波浪 让我在踏入社会之前感受到低潮 挫折 无助 的时候

GOODBYE 2009!!
WELCOME 2010!!

我想和吴慧敏 卢家慧 梁诗韵 曾庆文 胡立轩做永远的好朋友!我2010年唯一的愿望!

No comments: